Tuesday, July 21, 2009

Inilah duniaku.........

di villa indah ini.......

.........teringat masa nak posting dulu.......
keputusan dh kluar... check kt intrnet.........mmmm ok dh dpt blk negeri.
check lg......mmm lg ok, dh dpt blk daerah.....
check lg, ....mmm tu je maklumat yg dpt..

pas tu menung jap... kt mane nama aku akan tersenarai......
teringat lak kat satu tempat kt daerah aku tu.... mintak2 jgn le nama aku g kat situ....sebab aku dh tahu keadaan tmpt cu cam ne..

tak lama pas tu, check lg kt intrnet........... untuk mengetahui keputusannye "sila hubungi Pejabat yang berkenaan dinegeri anda".....

Amik tpon trs call, pnye le susah nk dpt.. line engage........
Akhirnye dpt jg bercakap dgn pegawai yg berkenaan dan keputusannya ..... wow! nama aku berada dalam senarai umat yg akan ditugaskan di kwsan yg aku impikan td tu. Walau cam ne pun itulah ketentuanNYE. Aku pasrah dan pada hari yang sepatutnya aku pn mendftarkanlah diri aku di tmpt trsebut. Tp wktu tu tk de lh shocking sangat pasal sblm ni pn aku dh slalu gak g tmpt ni.

Walau bagaimanapun tmpt ni tk de lh trk sgt jika di bandingkan dgn sesetengah tmpt yang terpaksa dilalui oleh sesetengah umat lain yang sealiran dgn ku...

Jd dgn bangganye I present.........
.........Ini lah dia duniaku...........



mode of transport to link between two states










operate between 6.00 a.m to 12.00 midnight every
day including the breakdown time.




inilah dia pengangkutan yang cukup terkenal bila nk g ke dunia aku...

susah nk jumpa keadaan cam ni...

cuba fikirkan......
waktu operasi antara kul 6.00 pagi hingga 12.00 mlm...
what happen when there was an emergency after 12.oo midnight....
have to take a long journey along a very quiet path that surrounded by palm oil tree to find the bridge before reach the main road...


Kena que, tunggu giliran nak naik pesawat.....






Kalu yg tunda sblh kiri ni, muatan max dia 3 kereta per trip




Tp kalau yg besar ni gagah le skt. Max blh g smpi 8 kereta per trip.


Tp yg besar ni jarang beroperasi... cost tinggi..



Keselamatan diri serta tanggungan adalah tanggung jawab sendiri....

Tapi part ni yg paling tk syok nye......




pelabuhan tempat pendaratan untuk ke dunia aku......





























pemandangan waktu air telah mula surut..






yang tk berapa syok ialah waktu berlaku air pasang besar apatah lagi ditambah dengan hujan yang lebat pada hari sebelumnye.... ini lah yang berlaku....

...tak terlepas juga tempias nye kepada tempat kerja aku iaitu "di villa indah ini"....











kawasan taman yang cukup indah ini juge terjejas oleh kejadian tersebut ...















...tapi walau apapun aku cukup selesa berada di dalam dunia ku ini... dan pada saat dan ketika ini masih belum terlintas walau sedikit pun di hati ini untuk meninggalkan tempat ini..... aku tidak ingin mengulangi apa yang telah berlaku kepada salah seorang warga dunia ini yang boleh disifatkan sebagai "sesal dahulu pendapatan , sesal kemudian tiada gunanya..".

Tp jgn kita lupa kepada ketentuan NYE, kita hanya merancang....DIA lah yang menentukan...
Andai kata pada suatu hari nanti aku ditakdirkan terpisah dari dunia ku ini... aku pasrah..

13 comments:

  1. burn, adalah org yg paling bnyk nostalgia dia kt dunia ni..

    firol pn ape kurangnye prgi dlm keterpakssan

    tp sarip.....

    redza msh ok lg, masih ada link..

    ape2 pn gmbr ni mngkin blh membuatkan mata mereka ni berkaca walaupn buat seketika...

    ReplyDelete
  2. nostalgia di UBERN memang tidak dapat dilupakan... aku tak ler sampai menetap kat villa UBERN, tapi parut kat lengan-lengan aku nie masih mengenangkan zaman merempit ke UBENRN bersama cikgu Umar, Kamarul, Cikgu Baha dan BIG BOSS UBERN... Cikgu Hizam

    ReplyDelete
  3. as'kum...
    cikgu...bila plak ubern banjir nie?
    x dgar cter pon...

    ReplyDelete
  4. linda,

    ubern ni mmg slalu banjir kalau time air pasang besar + hujan lebat, yg dlm gmbo tu klu tk silap pd thn 2006 antara yang hebat le tu..

    ReplyDelete
  5. li,
    inilah yg dikatakan luka nya dh sembuh tapi parutnya masih ada......

    ReplyDelete
  6. mcm ne gambor yg aku amek masa ayor pasang nie leh ada kat die nie.. msti kene godam laptop aku.. haha.. ni gambo yg aku amek masa ayo pasang besar... masa kat skool tu.. lipan2 kuar dari tanah n leh kata penuh le kat kantin.. bagi aku sndri, satu pengalaman yg berharga... nak kata parut.. xleh dikira le parutnya... dah mcm muke lanun penuh ngan parut.... tp skrg mcm xbape nak rase cam zaman dulu2...

    ReplyDelete
  7. lupe lak.. skrg ni aku musykillll... entry ni ko tulih sndiri... pasai ape ko leh komen mula2.??? bior le org yg komen.. nak tmbah pun, g la edit.. malu tui... har har har....

    ReplyDelete
  8. zeq ni jelous tul le ngan aku ni...kang aku tukar nama aku jd nuaryazidegreat br tahu..

    ReplyDelete
  9. serius?
    nmpk sgt skang bumi d amken skit...
    selame linda dok ctu...
    dr lhir smpai standard 6...
    x penah pn bnjir...
    rugi plak x pt tgok...
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  10. tak berkaca..tetiba teringat tayar motor aku pernah koyak kat feri yang kecik dulu....

    Bak kata terminator..bila sampai satu keadaan

    I'LL BE BACK...When?? Only God Knows when....

    ReplyDelete
  11. uih...best dok baca... mcm kenal jekk?. oh, abangku rupanya... adventure btl nk pi sklh noo.. jom kita ajak anis n olin berblogging plak.. lyn facebook jekk... k.. keep in touch abg nuar!!

    ReplyDelete
  12. cantik jg tu.. ajak mayo join skali

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails