Thursday, October 1, 2009

RAYA 0H RAYA Part II

Dalam entry yg lepas aku ade citer sket la pasal raya.
Ari nie aku nk cite le skt pasal raya kt Ubern nie. Satu tempat yg unik, yg mana situasi Hari Raya masih lg dirasai kemeriahannye walaupun hari raya 2009 telah menjangkau usia yang ke 13 hari pada hari ini.
Yg best nye kt sini, budak2 yg datang beraya bukan setakat mengharapkan duit raya sahaja, malahan akan bersantap sambil bersantai dengan bersungguh-sungguh. Tu yang rasa seronok sgt tu tgk telatah diaorang nie..
Tahun nie dh masuk tahun ke 4 aku merasai pengalaman beraya kt Ubern nie, walaupun kekadang terasa letih jgutk melayan mereka2 nie tetapi rasa berbaloi jg terasa bahang kemeriahannye...
Walaupun kekadang menu yang dihidangkan adalah menu yg mungkin biasa pada kita tetapi mungkin ade dikalangan mereka ni nyg payah nk jmpa menu tersebut berikutan keaadaan sosioekonomi keluarga mereka. Jadi ini lah peluang bagi diaorang ni nk merasai sedikit kelainan daripada menu rutin mereka pada hari2 biasa..
Ape-ape pn terima kasih ku ucapkan kepada mereka-mereka ini kerana sudi menceriakan dan menghidupkan suasana Aidil Fitri di teratak tercinta ini.....
SELAMA HARI RAYA untuk kalian......

2 comments:

  1. green,
    raye kt sini mmg terasa kemeriahannye.. ala2 kampung gitu..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails